Alla inlägg den 6 november 2008

Av Skidgymnasiet - 6 november 2008 20:14

Hej!

Idag har vi äntligen fått åka skidor :) Det var ett tag sen kan jag säga,  åkte senast i somras i Voukatti nån gång.

Vi skulle åka lungt idag och tänka på tekniken. Fast det kändes rätt konstigt i början, som om man hade ett par jätte långa fötter eller nåt ;) Men det gick ändå hyfsat bra,  balansen blev allt mer stabil och man kunde slappna av mer. Totlat var vi ute i 2 timmar.

 Det var riktigt skönt och kul att få vara på snö, nåt som jag tror att många har längtat efter, även om många redan åkte i skidtunneln i Voukatti för bara nån vecka sedan, men det är ju såklart inte riktigt samma sak. Nu får vi bara hoppas att den riktiga snön snart kommer så att vi kan åka lite längre slingor, den som de lagt nu är ungefär 2 km lång skulle jag tro. Inte jätte lång men heller inte för kort, en ganska bra slinga tycker jag. Men den kommer säkert att utökas eftersom de fortfarande sprutar med snökanonerna.


Ha det bra!

/Maria


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards