Alla inlägg under oktober 2009

Av Skidgymnasiet - 22 oktober 2009 20:55

Johan med ho kommer ta upp allt.


Igår hände detta:


Vi hade ett förmiddags pass som var skidor med klassiska skidor, med filmning med teknik i focus. (På tal om focus, så har äntligen Niskas grannar flyttat ut)


Vi hade också ett styrkepass på eftermiddan. (Många säger det är där det händer i irl, men annars är det facebook, enligt klas och per så är det fragbite det händer, men det ända dem sagt är skämt om norrmän. Det är ju en smaksak eller hur?) ;)


Ajja tillbax till träningen, Vi började med att värma upp genom att DANSA! Man kan tro att det är fjantigt att dansa, men när man får se Johanhä,NiklasNiska,ElinNilsson,AndersStrid,SofieE
riksson,JoakimLundkvist,ClaraAuland,LovisaModig ,M
aria sundström och
HåkanTyren.....

 Dem drog sina speciella moves(det var situps, armhävningar, benspark och göra pizzan m.m.jag tyckte det var underhållande, men nog ville man höja ett ögonbryn när Niska drog sina moves :D) (skämt)


Vi började med det riktiga styrkepasset med chins, dips, coreövning med mycket annat JOBBIGT! 

Det var tyst och koncentrerat under passet! (Eftersom jag har bloggen så är försöker alla vara tysta)

Det var tyst minst i 5 min innan min Medhjälpare HÅKAN bröt tystnaden med denna fråga:

 

"Vem är bäst i IDOL genom tiderna?" (Tack håkan)

Direkt efter Håkan frågat så SKREK Sofie Eriksson ut "OLAaaaaaaaaaa!aaaaaaaa!aaaaaa!, efter ett djupt andetag börjades det igen "OLAaaaaaaa!aaaaa!aaaaaa" 

Anders gjrode så att det olaskrikande slutade med att säga "Måns Zelmerlöv"  

Alla vände sig bort från Sofie och nu tittade alla på Anders. (seriöst alla var chockade)

Håkan sa "Amanda Jenssen!" och drog till sig all uppmärksamhet!

Alla vände sig bort från Anders och nu tittade alla på Håkan. (tänk dej att jag satt i mitten av gymmet, det var ju som en tennismatch för mig. men det var inte lika spännande som en tennismatch)

Elin sa "Johan Palm"

Alla vände sig bort från Håkan och nu tittade alla på Elin. (Alla visste att hon gillade Johan Palm men det var ju ändå så roligt att leka chockad ändå.

Fast Niska sa "Jag vet inte"  så vände sig alla till Niska och såg chockade ut.


När det var min tur att säga min idol sa jag "Alla föräldrar som läser bloggen!"

 (Jag försöker inte fjäska!)

Men självklart sa dem ju att man bara får välja en och en som varit med i Idol på tv4:an.

Jag sa då "Pjuuu! jag trodde frågan var vilka typer gillar du inte?, jaa då säger jag Zlatan"

 

Det finns ett motto som säger så här "Om man vänder sig ryggen emot någon, då är man sportslig"  Nee det finns inte ett sånt motto(kom på det just) Men du som är träffad kan ju tänka på det nästa gång för allas trevnad! ;)

Bloggen där allt är tillåtet(enligt mig iallafall) och gymmet där allt händer!(inte enligt Klas och Per)

 

 






Av Skidgymnasiet - 21 oktober 2009 21:47

Kommentarer besvaras

 

Första kommentaren kommer från Fanny, 10år:

"Ta gärna upp i nästa inlägg om vem som leder rond 1 på bildlektionerna mellan mig och Isak, för det är nämligen jag som leder med mitt konstverk, Picasso-style"

 

Svar: Hej Fanny, Först och främst tack för kommentaren!  (raderat)

 

 

Andra kommentaren kommer från en syndare, hädare!

"Det här var rätt enkelt!" Johan ho.
Såg inte så ut ;)

 

Svar:   Sluta häda mitt namn!

 

 

 

 

Det kommer mer imorgon!

Av Skidgymnasiet - 20 oktober 2009 19:02

Dagens Citat: "Jag klådde Fanny med ett halvt poäng" Isuck, min bror!

Jaa det finns ett till citat: "I have a dream" av  Martin Luther King.   Fanny Pekkari.

Det här är inte dagens citat! Dagens citat finns längst ner på sidan!

 

Dagen började med att jag duscha, gjorde gröt, somna igen, steg upp,gick tillbax till lghn, gick till skolan, gick på lektion och kom försent.


Här är förklaringen till jag kom försent:

  1. Om jag inte hade schamponerat håret två gånger eller borstat tänderna svinnoga.
  2. Om jag inte hade gjort om gröten. (hällde för mycket salt)
  3. Om jag inte skulle sett sängen igen, skulle jag it somna om. (Det var så klart omöjligt eftersom den stirrade på mig eller tvärtom)
  4. Om jag inte hade vaknat, skulle jag inte kunna stiga upp.
  5. Om jag inte hade stannat i hissen och beundrat mig i spegeln så länge skulle jag inte komm försent.
  6. Om jag inte skulle ha glömt böckerna, så skulle jag inte gått tbx till lghn. (Tog däremot inte hissen den här gången)
  7. Om jag inte hade sett så många brudar på vägen till skolan, skulle det underlätta min promenad till skolan. (Nej, det var inte nån Kalixbo den här gången) eller nån 08-***
  8. Om jag inte hade gjort hade stannat och gjort mitt ELEGANTA korttrick till anders, skulle jag inte komma försent. (Men det var värt att stanna och göra mitt ELEGANTA korttrick till X eftersom han höll nästan på att få en liten orgasm när han såg det)(skämt)
  9. Om jag skulle ha tagit två trappsteg i taget skulle jag inte komma försent, men nu tog jag tre stycken och ramlade.

Allt detta utspelade sig kring 07.00-08.00.10

Man blir vansinnig när man kommer 10 sekunder försent

 

Dagens Citat!

 

"Det är nånting inuti mina kalsonger som kliar och det är vasst"

JENS ANDERSSON

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

Av Skidgymnasiet - 19 oktober 2009 20:22

Från Jens med två eller tre e:n till Johan Holmkvist med q.


"08.00" Dagen starta

Det började med att det ringde på mobilen, jag såg att det var Anders Strid så jag ides inte svara. (skämt)


09.21

Det plingade på dörren och jag vaknade ;(jag som SOV så gott). Jag kikade i kikhålet och såg två brudar som stod där, men såg ändå inte vem det riktigt var! Jag tänkte ändå "YES!" Efter att man vaknat till litegrann så kika jag igen.

Det var två rödklädda KALIXBOR vid namn X och Y.  (Seriöst? finns det nå värre än att vakna upp till två kalixbor)

Okej kanske en 08-***..

   Ajja tbx till mig. Dem två långsamma ville att jag skulle skynda mig till styrketestet, så jag lyssnade på dem. (inge skämt)


09.21.01.16 (kolla tiden! )

Nu var jag på skolan och ville köra styrketestet. Jag klara X-antal dips och Y-antal chins och Z-antal brutalbänk. 

X+Y+Z= sammanlagda resultat, Om X=16 Y=8 Z=28.. Kom inte på det nu.. (ELIN HJÄLP MIG BLI SMART!)


Jag gjorde rörelsetestet också! eftersom man var tvungen. Man börja med Baksida lår m.m Jag var vigast av alla på skid! (;)

11.15 (Lunch)

Det var ris och korvstroganoff.


12.00 (Lunchen avklarad)


12.40 (Lektion)

Våran tyska lärare är sjuk, så jag hade tyska med en spanskalärare. Hon lärde mig att HEJ på tyska var HOLA!


13.50 (Lektionen avklarad)


14.20

For jag ner i skidkorridoren och träffa massa nytt folk. Efter jag hade suttit och dragit massa skämt till mig själv och var på det bästa humöret. Så hörde jag ett läte som gjorde mig till illa mods. jag visste inte vad det var men det var ett konstigt ljud iaf, jag trodde det först var en bebis eller så var det em ko som just håller på föda. 

   Jag försökte spåra ljudet, och hitta det också. Det var från Skidtränarnas rum! Ljudet lät mer och mer tydligt, ju närmare jag kom. Jag blev alldeles chockad när jag såg att det inte var en ko som håller på föda.


Det var ju Klas som skrattade.(True story)


17.00 Middag!

Pasta med ett tjock lager ost på.


18.00 Kvällsträning(!)

Träningen körde vi 15x15 i en halvtimme.

Det var mer snack än verksta, kan man tro.

"Det var Blod, Svett och Tårar" Linda Lundberg.

"Förra gången vi körde tog det längre tid, fast vi körde samma sak" Niklas Niska.

"hahahahaha" Maria Sundström

"Det är halkigt här fast det är blött" Klas hasselgren.

"Clara. Kör!" Håkan Tyren.

"Va?" Clara.

"Det här var rätt enkelt!" Johan ho. 


19.00 Kvällsträning avklarad.

19.30 Ser film

21.10 Skriver blogg.

21.25 blogg avklarad

21.30 Film avklarad

22.00 Dagen avklarad














Av Skidgymnasiet - 16 oktober 2009 18:20

Tung dag idag för BKMHS men bloggar ändå. Vi spelade 2 kvalmatcher och våran ousider presterade inte som lovat vilket slutade med en förlust med honom i målet. I andra matchen fick The Ho stå och den matchen slutade oavgjort med inga mål men räckte inte till en semifinalplats. Men efter mycket underhållning på planen i finalen var vi ändå lite nöjdare med dagen.


// Jens

Av Skidgymnasiet - 15 oktober 2009 22:00

Snön har börjat regna bort så är inte mycket till skidspår kvar så därför körde vi inne på träningen idag.

1-2orna körde innebandy med Håkan på förmiddan och 3-4orna innebandy och fartlekar i form av idioten med anders på eftermiddan. Innebandymatchen för oss sluta med att Anders gjorde en attack och satte in målet på sista målet vinner.


Imorrn är de fotbollsturnering, matchtröjorna är klara ( pissgula piké tröjor ) och vi har värvat en outsider som heter såsa som ska stå i mål. Har funderingar på att bänka mig själv för att toppa laget ytterligare. Allt är upplagt för vinst men det återstår att se.

Bloggar imorrn om vi vinner...

Bloggar förmodligen också om vi tar oss till final...

Bloggar kanske om det går dåligt..


OBS, såg inte bokstavligt talat en hackspett och en 13åring igår, utan bara två personer som åker skidor som en hackspett respektive 13åring

Av Skidgymnasiet - 14 oktober 2009 19:41

Senaste 2 dagarna har ängnats åt tester. Laktat, rörelsetest samt styrke.

Laktat har dom flesta kört förutom Klas som påstod att han hade ont i halsen.


Hade bara en kort lektion med läxförhör på morron så for ut på ett pass skidor där jag såg en hackspett och en 13-åring.

Inte nöjd med läxförhöret för Klas slog mig.


På eftermidagen hade vi fyror spirometri, där klas slog mig igen med några cl i lungvolym.


Har dock vunnit den viktigaste tävlingen av dom alla mot Klas och alla andra och har kommit över förlusten mot Klas i tunneln.


   

Smoffe är lika vass som sina stavspetsar


// Jns

Av Skidgymnasiet - 12 oktober 2009 20:56

Nu är de ny vecka och vi är tillbaka från ett regnigt finland från förra veckan. Blev många timmar i tunneln med en hel del filmning av teknik då vädret ute inte var de bästa.


Träningen idag bestod av skidor på golfbanan där dom fått ihop en fin slinga på ca 5 km.

Var ingen kvällsträning ikväll pga laktattester som görs imorrn, dock for vi spelare från BKMHS och lirade lite boll för att toppa formen till skolans fotbollsturnering sm äger rum på fredag.


// Jens med ett e

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards