Alla inlägg under september 2008

Av Skidgymnasiet - 21 september 2008 22:30

Hej!

Då var veckan slut. Det har nog för de flesta varit en hård träningsvecka

men många a3 pass. Den avslutades med Orientering i fredags, jag hade dock smitit hem på älgjakt, men verkar som alla hittat hem och Johan hade bästa tid. Det var nog en bra uppvärmning till skolmästerskapet kommande vecka. nu lämnar jag över bloggandet till någon annan, Ha det

Av Skidgymnasiet - 18 september 2008 21:23

hei! Idag var det friidrott på schemat, några få tappra 3-4or sammlades på morgonen 09.30 för avfärd till sjöparken. De anda var sjuka eller trötta, vissa till och med jätte trutta. Onsdagens hårda 15/15 intervaller med håkan följt av stakintervaller hade satt sina spår. Deltog på förmidagen gjorde: jag, Erik, Fanny, Jossan(för helvete), Jenny, Jennie och Anja


En 5 kamp bestående av följande grenar stod på programmet: Spjut, 100m, kula, längdhopp och avslutande 3000 meter. Vädret var på morgonen kyligt, ca 5 grader med en viss motvind på 100m rakan. Erik "athleten" Lindgren slog mig på 4 av 5 grenar men jag lyckades iaf knäcka honom på de de avslutande 3000 m. Har dålig koll på resultaten i övrigt, men Fanny var bra i spjut och Jennie vann 3000 m.


Åk 1-2 med sällskap av Daniel "gruvarbetaren" Halvarsson hade sin friidrott på eftermiddagen. Vid ett snabbt besök såg jag och Erik att det gick fort på 100 m, vi såg även att klas stod och värmde upp polon inför 3000 meter i sällskap med Jeeeeens, Jossan(för helvete) och Jenny.


Sedan blev jag nedskjutsad till bussen, för att åka till Hakkas och sedan springa de sista 2 milen hem. Nu blir det älgjakt för min del och orientering för de andra som är i skick imorgon.


Bilder: Ninja-Erik och Spjut-Fanny

Av Skidgymnasiet - 16 september 2008 18:44

God afton!

Jag, alias herr Åhl, tar nu över bloggandet. Eftersom föregående bloggare inte verkar vara medveten om att veckan har sju dagar så tänkte jag inleda med att berätta lite om Norgelägret.


Det var bra träning och fint väder.


Tänkte öppna bloggandet lugnt, för att, om det finns krafter kvar, öka på slutet av veckan;)


har hört uttalat missnöje med bilderna på hemsidan.  avslutar med några fler:


Av Skidgymnasiet - 9 september 2008 10:46

I stundande Norge läger så är de viktigt att vi förstår våra kära grannar. Därför har jag tagit mig friheten skrivit ner några viktiga ord som kan vara bra att kunna !!

Jag kommer ha förhör med alla som åker med och de är främst de nya eleverna som jag ska testa pga de inte varit så mycket i Norge och inte kan språket så bra.


  • 100-meterslöpare — Hurtigutt
  • Ambulans — Klantetaxi
  • Apelsin — Orangekule
  • Avgasrör — Eksospotte *
  • Badkar — Bløtebytta
  • Bajs — Bæsj
  • Bajskorv — Snuskepølse
  • Banan — Gulebøj
  • Banta — Fleskefall
  • BH — Tuttekasse
  • Bil — Rullebrum
  • Blomsteraffär - Djungelkiosk
  • Bok — Bladesamling
  • Champagne — Sprattlevann
  • Chips — Potetgull *
  • Dubbdäck — Piggdekk *
  • Däck — Snurregummi
  • Ekorre — Tallefjant
  • Fiskbullar — Stavangerægg
  • Flygplan — Flaxehytt
  • Frack — Pingvinkofte
  • Freestyle — Lommedisko
  • Fyrverkeri — Pangelyse
  • Fåtölj — Stressless
  • Galna kosjukan — Kugalskap
  • Golf — Ængsbiljard
  • Grillad kyckling — Kremerte hønsungdomer
  • Groda — Frosk *
  • Grodyngel — Rumpetroll *
  • Gökboet — Kokohytten
  • Haj — Kjempetorsk
  • Helikopter — Snurremaskin
  • Hemdator — Hytteburk
  • Hjärta — Blopump
  • Hyra — Køpelåne
  • Hårtork — Fjuneflås
  • Häst — Havremoppe
  • Inlines — Snurrekænger
  • Jeans — Olabukser
  • Joggare — Flåsegutt
  • Joggingskor — Pustepjæxer
  • Kam — Luserefse
  • Korsett — Fleskepress
  • Krokodil — Pansartax
  • Krukväxt — Potteplante*
  • Kulstötare — Klumpegutt
  • Köttfärs — Kadavermos
  • Laser Dome — Blinkepartaj
  • Liggunderlag — Soveplatte
  • Lingon — Tyttebær *
  • Lucia — Glitterstina
  • Lugn — Rolig *
  • Läppstift — Trynemaling
  • Meny — Spiselapp
  • Mjölk — Bondgrogg
  • Mobiltelefon — Traskesnakker
  • Morot — Gulerot *
  • Motorbåt — Fjordknallert
  • Muskel — Hulkebulle
  • Necessär — Toalettmappe
  • Norsk schlager — Allemanstrudelutt
  • Olja — Arabmelk
  • Papegoja — Flaksesnakker
  • Platåskor — Etasjepjæxor
  • Plåster — Klanteteip
  • Politiker — Pratekvarn
  • Portfölj — Stressekoffert
  • Precis — Akkurat *
  • Pulka — Glikasse
  • Rakapparat — Stubbegnagere
  • Rakhyvel — Stubbeskærer
  • Rullstol — Invalidestol
  • Ryggsäck — Strapatspose
  • Skallerorm — Klapperslange *
  • Snus — Læppedritt
  • Sovsäck — Slummerstrut
  • Spelmansmusik — Hardangerviddajazz
  • Stearinljus — Lysepinne
  • Stol — Rumpestøtte
  • Stålmannen — Metallgutten
  • Sugrör — Slurpeslang
  • Säng — Snarkeplass
  • Tandsköterska — Protestant
  • Tarzan — Skogs Harald
  • Toalett — Brusefåtølj
  • Toalettpapper — Rumpekrafs
  • Träningsoverall — Skuttefodral
  • TV — Titteboks
  • Tättbjörn — Vaskenalle
  • Tvättkorg — Skittentøjskurv
  • Vindrutetorkare — Vifteremmer
  • Växellåda — Girekasse *
  • Åska — Himleknall


Vid laptopen Daniel ¨mammornas favorit¨ Halvarsson

Av Skidgymnasiet - 8 september 2008 22:28

Jag får återkomma med bloggandet tills imorgon för påven är på besök och han skriker efter bullar !



Vid laptopen Daniel ¨Historikern¨ Halvarsson

Av Skidgymnasiet - 7 september 2008 22:12

I samma klass om Bingo Rimer så lyckades jag få ett papparazikort på de senaste kärleksparet på skidgymnasiet. Sittandes i en tvättkorg så fick jag ett kort på de två duracell kaninerna. Dock så kan jag inte publicera några namn för då blir klas arg på mig för att jag skriver ut hans namn! Jag har försökta komma i kontakt med blondinen på bilden men utan resultat. Om de är någon som har information så kontakta min sekreterare på kalvboy så tar hon emot er information!


Jag kommer i veckan fortsätta min jakt på fler kaniner, för de mesta kommer jag hålla till på lövberga men även i Norge pga lägervecka med norskajenter!


Vid laptopen Daniel ¨Mästerfotografen¨ Halvarsson




Av Skidgymnasiet - 5 september 2008 15:33

Då börjar vecka 36 gå mot sitt slut.
Denna vecka har det hänt en hel del på skolan. Vi har haft elever från skidgymnasiet i Vuokatti på besök. Det har inneburit att jag har fått öva på min "hackiga" engelska och fått lite kommentarer kring detta.....
Vecka har också bjudit på ett par långa löpturer, dels topparna runt på Dundret i fint väder men också en storsjö-berget i hyftat tät dimma och dålig sikt (det är bra med GPS ibland).
Eleverna bjöd finska skidgängent på Taco-middag på tisdag kväll.

På torsdag genomförde vi dundret-testet och MÅNGA slog personliga rekord! Det skvallrar om bra sommarträning.
Som "grädde på moset" slog vi också Finnarna under kvällens fotbollsmatch. Erik hade lite kommentarer om mig som domare, men det får du ta med elevrådet på skolan, Erik.

På fredagen hade vi ett bra DÖK-pass med impulser och matade stakning uppför kullebackarna för att ge överkroppen lite EXTRA.


Nästa vecka kommer Kalven att inleda elevbloggandet. Förhoppningsvis har vi möjlighet att rapportera från lägret i Nordreisa, Norge.


Trevlig helg önskar tränarna!

Vid tangentbordet/Håkan

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards