Alla inlägg under juni 2010

Av Skidgymnasiet - 29 juni 2010 23:07

Hej Hej Hallå bloggen!


Just nu sitter jag hemma hos Smoffe. Vi har hyrt filmen New moon, och jag måste säga att den var totalt överskattad. Den var liksom föör romantisk, och föör tjejjig - påminnde lite grann om ett rosa, slibbigt, klistrigt, äckligt och alldeles för sött tuggumi. Och jag håller fortfarande stolt fast vid: All makt åt Harry Potter, vår befriare!


Nu till rubriken. Någonting fantastiskt har hänt i de djupa, vida skogarna i Manjärv. Jag fick nämligen se ett högst ovanligt djur på en av mina fartfyllda paddlingsturer.

Helt plötsligt, från ingenstans flygger en jätte (JÄTTE) stor uggla över kajaken och jag bah: oj!


Den var brun och rätt så frän och efter noga övervägande med en släkting som är ungefär lika intresserad som Håkan av fåglar kom vi fram till att det måste ha varit en berguv, för den hade orange ögon. Och den hade synts till i ungefär samma område av samme man, så det måste ha varit en Bubo bubo, som man kan säga om man vill verka kunnig!

Det trodde du inte om mig Håkan! Tur att Johan Hä inte var i närheten, men mer detaljer vill jag inte gå in på ;)


     


tack och hej, jag tackar för mig. /Elin Nilsson

Av Skidgymnasiet - 10 juni 2010 00:23

Det var en gång några skidåkare som var på tårtkalas hos Clara som skulle fira sin 17:e födelsedag. Mitt under fikadet frågar en skidåkare, "När fyller Clara år?"


Vem tror du denna skidåkare är?

Kontakta mig på anonymbloggare@hotmail.com, belöning (i form av en hamburgare) ges åt den som kommer med något som kan hjälpa mig komma närmare lösningen.

 

Det finns några huvudmisstänkta:

1. Niklas Niska

2. Gunde Svan

3. Petter Northug


Hoppas det finns någon där ute som kan hjälpa en stackars anonym bloggare.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards