Alla inlägg under december 2009

Av Skidgymnasiet - 23 december 2009 18:50

God Jul allesammans!


  Önskar Sunderbytomten.

Av Skidgymnasiet - 18 december 2009 18:55

Denna underbara toppendag har varit full av stunder då jag tänkt på anders otroligt fantastiska stimulerande utvecklande filosofiska råd. Filsosofin: Ta från de dåliga och de ska tillslut ge någonting bra! För att ni läsare där ute i mörkret och kylan ska förstå eller som man säger... Smälta frosten på det isiga fönstret och se GLASKLART! så tar vi ett litet praktexempel nämligen lite tidigare denna fredagsförmiddag då julen och all längtan och förväntningar är på topp och alla vill tjocka sig...


tillbaka till exemplet ni får förlåta om jag blir lite CARRIED AWAY som man så vackert kallar det i dom engelskspråkiga länder som existerar där långt bort i fjärran land. just det the example! Då jag var ute i den rumpförfrysande kylan och skulle ta på mig mina skidor, just som vi stod ute på spåret märkte vi hur tungt det var att åka skidor när förhållandena i spåret inte är så perfekta som vi är van vid...Då filurade jag på vad anders skulle ha sagt om det var han som stod på dessa skidor.

 

(hittade den här fina bilden på nätet om varför man åker skidor)


Men iallafall så började det lysa sådär svagt men snart stod jag i ett bländande sken som när en lastbil bländar en i det kolsvarta mörkret med sina ETTHUNDRA hellysen. Han skulle ha sagt att sähår kan det vara i stundens hetta (alltså tävling för de som fattar lite segare) då åkte jag med ett glatt humör vidare och tröck på med mina Biff-muskler och kände kraften (alltså the force för dom som fattar lite långsammare, man måste tänka på er också)

 .................................................
.......

(alltså lite eller ganska mycket senare för de som fattar liiiiite långsammare) När jag återvände hem till min levande gran i lägenheten som förresten dricker som ett svin. har gett den stödutfodring i form av socker men det hjälper inte när man har en monstergran som nästan dricker upp hela gällivares vattenförråd! :OOOOOOO   Jag kom på mig själv när det var ynka kvarten innan bussen sku gå te tågä. Då ställde jag mig och posade så att folk skulle förstå att nu tänkte jag. Och jag sa högt och tydligt ( för mig själv alltså för de som har lite problem med att förstå) att vad skulle JENS ha gjort!? (kalixbo och seg av naturen, no offence kalixbor(det är bara en allmän uppfattning)) ehm..maaaaaaaaan skaaaaaaaaaaa iiiiiiint  streeeeeeeeeeeeesa. så då gjorde jag inte det. och gick glad i hågen till bussen och kom i tid och kom hem till Luleå lite senare.


 Fick kinamat och steg in i terrängbilen som skulle eskortera mig hem till mitt faluröda skogsslott. där väntade min master (Tina alltså för er som inte visste av någon oförlåtlig anledning) och det blev tungor utsträckta åt höger och vänster ( för att maten var så sjukt stark inte av den anledning som somliga skulle kunna ha fått för sig)  och nu sitter vi här båda två och jobbar så att svetten rinner för att skriva det mest osammanhängande mest random och kanske om vi har lyckats det mest oförståeliga och oläsvänliga blogginlägget i denna bloggs historia. Så nu säger vi två adjö och tack för att ni läste och vi tycker synd om dom som missar detta och prisar dom som höll ut! 

Tina på väg ner från toppen av kebne med friluftsgym. (nu vet ni vem det är och vad hon gillar å göra)

Av Skidgymnasiet - 17 december 2009 18:46

   Det har gått lite rykten är i lövberga om att tomten knackat på varenda skidis dörr och lämnat en liten gosak till alla. tänk att vi skidisar är så otroligt snälla så att tomten tar oss i första hand...;)

Vissa blir rent av rädda när det står en julmust utanför dörren och tror det är Johan Ho som kommit hit för att spöka och förvirrat springer omkring i trapphuset för att ta reda på om detta är fallet men sedan ger upp och beslutar sig för att den kanske är skänkt från ovan istället? Detta är ju såklart elin jag pratar om nu :)


Men det kanske inte är någonting skänkt från ovan och inte heller tomten som springer omkring här på lövberga.. tur att vi har en superdetektiv här som verkligen bryr sig i att ta reda på vem gåvo-skänkaren är :o
Hon tar minsann detta på fullaste allvar, ingen ger ut gåvor ostraffat på detta äldreboende! Denna gång tänker jag inte nämna några namn! men vi alla vet nog redan att det är maria ;)


Kan ju säga att det inte är någon idé att anklaga mig... jag faktiskt på tok för snål för sådanna tillställningar, jag menar... ge bort julmust och pepparkakor när man lika gjärna kan dricka upp alltihop helt själv, men tackar för godsakerna och kom gjärna igen! x)

Idag har det varit inneträning på grund av den kalla luften utomhus men det klagar vi inte på! Anders och Lisbeth var det som hade kontrollen på träningen där vi skulle springa som travhästar, spela innebandy, fotboll och basket sedan blev det även en lek som anders hittat på alldeles själv flitig som han är. :)
Riktigt kul och såklart så vann ju mitt lag och inte för att skryta men det var ju faktiskt jag som satte det avgörande skottet på innebandyn som gjorde att segen var vår! Mohihihihi!

Kanske borde jag ta och satsa på innebandy istället, vem vet... vem vet?


En bild när jag skjuter mål rakt i krysset (Anders är som målis)

 

Sofie är ju även tjejen med glöden i ögat! Hon gick verkligen på när det var fotboll och försvarade som om det vore hennes eget liv det hängde på! Det är rätta takter säger jag bara. kan det vara så att hon sviker skidorna och spelar fotboll på fritiden istället, eller var det bara ren och skär ilska som gav den kvinnan the killer instinkt?



Men nu är det dags att göra någon nytta denna kväll, det ska bli fika, städa, läxor och sova för här är man duktig och trött eftersom att jag var en av dem som inte sov tillräckligt igår... ajja bajja! men man lär sig så länge man lever! :D


   I'ts Peanutbutter Jelly Time! eller kvällsmat som andra kanske skulle kalla det?

 

God middag.

-  Lovisa 


Av Skidgymnasiet - 16 december 2009 19:57

   jahapp då var det hela avgjort... Kände hur orden kom som en sälfenas dask i ansiktet då de sa att 2:orna     Reg blivit vinnarna av den stora pepparkaksbaks tävlingen. (nog pratat om maria nu också.. höhö   )
Men det var ju inte helt otippat heller med den fantastikska underhållning som hölls vid deras presentation av sitt "mästerverk" ;)

Det var sång och en liten sammanfattning av vad som krävs för att nå toppen då man är skidåkare! även en fin dikt!
Sååååå... man är väl inte allt för besviken av att förlorat mot värdiga motståndare (sedan blev det ju även en del besvär med min och claras ugn, den funkade nämligen inte och sen blev alla våra stackars små peppis kaks gubbar förstörda, men DÅ slog vi våra kloka huvuden ihop och gjorde om hela vårat koncept till en sprintbana istället med Håkan och Anders som tävlande, sedan blev det L-G the man som fick stå som agörare för målgång av det båda herrana. det blev sedan beslutat att håkan vann.)


Här har vi det vinnande lagen!            



Elin (den spelande lantbrukarn) Maria (sälen med den daskande fenan) Johan Hä (....hä-häh-äh) Sofie (smoffe som ser det som positivt med att välja skidor utan fäste till tävling) Niklas (niska... filosofen som kan ställa fråga på fråga på fråga.)

 

namn namn namn =)


Sen var det ju fyrorna som satsat på sin utstråling!



Isak, Jossan, Klasina, Jensus, Fanny och Jenny!




bakverk al lá årskurs 2! (the winners)

 


Sprintbana al lá Lovisa y Clara!

  

  Dundret och en skidgubbe med luva,  Årskurs 4           

Reg har gjort detta otroliga mästerverk! 5/5 toasters!

Den framtida OS-banan av årskrurs 3


Denna dag bjöd på en hel del 3-vligheter! klarar nog inte av att dra upp allt som hänt men det var ju visst någon, vill inte använda namn men... det var elin. Elin som körde ut i skogen om det var för att gräva efter bär eller bara för att testa lite offpist vet jag inte men det medföljde även att sofie ville testa skogens farliga fällor och det slutade som på denna bild.

Maria gjorde även ett tappert försök att hjälpa de stackars vilsna tjejerna men det gick åt skogen det också :p


 

sedan var det dags att hitta ut också!

Maria söker som en sork ute på harjakt efter skidspåret!

 


Tänkte nästan inte lägga upp någon bild eftersom att allt krånglade.. men skamm den som ger sig, tillslut fixade jag det, helt själv! :D

Håkan verkade inte upprörd efter marias överfall i förmiddag. men vem vet vem som nästa gång kan bli offer och överrumplad av den slingriga sälens rappa fena, det är nog bäst för alla om vi håller oss på våran vakt i fortsättningen. Peace!


- Lovisa

Av Skidgymnasiet - 16 december 2009 12:49

  
Detta blev dagens outfit, jag valde mina svarta "klöv" handskar för att det var så svinigt kallt ute... Håkan sa att det var typ 13 men man kan aldrig lita på dagens termometrar! bättre var det förr... måste ju minst varit -2oo C* eller nått :o

Men hur som helst så var det kallt och jag gjorde en ytterst perfekt matchning med mina gula ficher skor med tillhörnade skidor... eller nått O.o
och sen hade jag lite andra kläder på mig också, men det är inte viktigt! Någonting som däremot är intressant är att jag idag tog MARIA SUNDSTRÖM på bar gärning med att försöka daska Håkan rakt på ändan då han oskyldigt på skid stod och bände sig frammåt för att knyta sin sko.... Då maria sedan i ögonvrån såg att hon inte var ensam där med Håkan sa hon "Hehe, jag bara... hmm... halka!  " men jag vet nog sanningen! Det är fjäsk på högsta grad för att försöka få plusspoäng till pepparkaksbygget ikväll :o
men alla vet att den nya generationen kommer ta hem segern.. ;)

Heja Mig och Clara!!!! yaah! men nu måste jag kila iväg till träningspass nummer 2 C yaa! :D

(kommer lite mer nytt grejs om papparkakor och annat som hänt ikväll :)

ps. jag skulle även hälsa från maria att hon inte är trög! och jag instämmer.


-Lovisa!

Av Skidgymnasiet - 15 december 2009 15:13

Hej på er allihopa är det bra med er?

Med mig är det förtjusande, man bara ler.

Tänkte att jag skulle skriva en rad eller två.

Om vad som händer i veckan och så.


Igår var de flesta ute på ett lugnt pass,

Anders och Håkan fira med varsin glass.

Vi stackars elever fick inte ens smaka :(

Imorgon blir det till att "tävlingsbaka",

Varje årsklass får deg gjord av pepparkaka.

Det gäller att baka hus, gubbar eller bara smöra.

Och inge fusk, vi får inte förstöra!


På fredag blir det att bandy spelas.

Hårda tag - finns inte tid att kelas.

Själv ska jag inte alls vara med.

Det hör inte till vanlig sed.

Jag ska jag åka hem till gården.

Träffa mor och far aka "Lorden".


Nåväl vad mer finns det att skriva.

Sofie du får inte min lägenhet riva!


God jul och gott nytt år till er alla!

Så ses vi i Åsarna, ni får inte falla :D


/Elin (,som är bra på att rimma, alla baaahh svimma!)


Av Skidgymnasiet - 9 december 2009 13:41

Vi, Sofie och Elin sitter på skid och väntar på att få krossa alla dom andra i bowling, speciellt Johan Häggström. 

Så här förvånade blev vi när Johan plötligt stod bakom oss.....

Av Skidgymnasiet - 6 december 2009 22:51

            

                           Idolbild med tomten från hongkong.  


Kan även rekommendera alla som vill ha en piggelin att bli ett fan av Klas Hasselgren på facebook. Då var min vecka som bloggare slut, känns riktigt tungt att överlämna titeln till någon annan just när jag nästan började trivas.............


PUSS

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards