Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Sommarchecken!

Av Skidgymnasiet - 22 juli 2011 23:16

Hej alla glada och mindre glada!

Hoppas läget är bra med er alla och att ni har ett underbart sommarlov med bra träning fria från skador och sjukdomar! 


Till min glädje fick jag se att vi haft några bloggare under sommaren. Måste säga att ni fick med mycket konstnärliga och natursköna bilder från Abiskolägret! Kul att få en lägesrapport från rullskidbanan i Piteå. Att den äntligen blev färdig!:-) Läskiga utförskörningar är bara en positiv aspekt i det hela. Möjligheten att träna utförskörningar brukar ju annars vara begränsade längs våra bilvägar, eller hur?:-)


Vad har jag haft för mig då? Som ni kanske märkt har jag inte haft tillgång till internet särskilt mycket, eftersom jag bloggar först nu. Jag har befunnit mig ute i bushen på ett ställe som heter Husnäs som ligger alldeles intill Helgumsjön i Ångermanland. Där har jag försökt använda min positiva livssyn i renoverandet av ett torp...Att jag har tummen mitt i handen har jag försökt förbisett i mitt arbete, men jag har insett att ju mer man försöker desto mer lär man sig. Det är väl ett tankesätt som man även kan använda i skidträningen! Träningsvilja har jag försökt överfört till arbetsvilja! Här kommer bilder på köket hur det såg ut före och efter min instats. Om det blev bättre eller sämre får ni bedöma:


   Före

Efter (Tyvärr lite mycket grejer på diskbänken...)

   Före

Efter (Denna bild blev lite mer vidgad)


Min egen träning har blivit mindre än vad jag tänkt mig. Jag har försökt orienteringsträna lite, eftersom jag åker iväg till Oringen imorgon. Oringen går av stapeln i Mohed som ligger i närheten av Söderhamn i Hälsingland. Faktiskt inte så långt ifrån Harsa där vi hade vårt JSM-läger. Det blir spännande att se om man hittar hem därifrån...;-) Eftersom mina orienteringskunskaper inte är av yttersta elitklass har jag valt att ställa upp i H21 Motion. Denna klass karakteriseras av  lite enklare orientering! Får se om det blir för lätt eller för svårt...:-)


   


Hoppas ni får en fortsatt trevlig sommar! Våga tänja på gränserna i den fortsatta sommarträningen. Kom ihåg att den träning ni genomför under sommaren är extra viktig för att kunna prestera optimalt på vintern. Men våga även att emellanåt koppla bort träning och njuta av sommarledighet. Det är balansen mellan träning och vila, såväl fysiskt som psykiskt, som ger positiv prestationsutveckling i längden!


Nu ser jag fram emot fler blogginlägg! Ha de bäst!//Anders


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skidgymnasiet - 3 oktober 2014 12:23


Hejsan alla tappra läsare som trots URKASS uppdatering fortfarande klickar sig in hit med hopp om ett inlägg. Som den duktiga 4a jag nu har blivit tänkte jag försöka bryta denna dåliga trend genom att för första gången sen årskurs 1 blogga lite. Känn...

Av Skidgymnasiet - 13 januari 2014 16:28

I veckan (v.2), har vi inte varit så många längdisar på skid. här är en bild från torsdagssamlingen: De flesta andra har varit på cup-tävlingar i Idre (förflyttat från Örebro pga. snöbrist) Fredagens träning ägnade jag, Anthony och André åt St...

Av Skidgymnasiet - 1 december 2013 21:14

Tjena bloggen Erik här. Idag har jag inte gjort ett skit förutom skidor och skoter kurs. Kursen var intressant och tråkig. Här är en fin bild på kalle som var med på kursen.  sorry för den suddiga bilden ...

Av Skidgymnasiet - 28 mars 2013 21:56

SuperSkiers vackraste fans kunde inte längre hålla inne sina känslor och spelade in detta emotionellt rörande klipp. Tack!Ni förstår inte hur mycket ni betyder för oss. Allt vi någonsin gjort och allt som vi någonsin kommer göra, gör vi för a...

Av Skidgymnasiet - 24 mars 2013 21:01

FAST-GLANCE: -Idag har jag, simon och tobi kört skoter hela dagen vilket var mycket roligt.  -Tävlingssäsongen lider mot sitt slut och vi njuter av fin skidåkning här i gälka-kommun. - Ett virus håller på att äta upp lurkens kropp -Tobias har...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards