Alla inlägg den 23 april 2010

Av Skidgymnasiet - 23 april 2010 19:12

Hej!

Denna vecka var det då min tur att ta hand om denna blogg. Har dock helt glömt bort att blogga eftersom vi denna vecka har haft finnar att hålla koll på. Jag gör därför istället en sammanfattning av veckan.

Måndag: Träningen bedrevs på dundret på en stenhård skare härligt. Jag själv vilade och laddade för Tour de Dundret. Sedan kl 4 sammlades vi för att hämta upp Finnarna från Voukatti.

Tisdag: Idag var första delen av Tour de Dundret, som enleddes med en Klassisksprint. Sprintbanan var den vanliga uppe på Hellners stadium fast vi åkte den baklänges. Båda klasserna vanns av Finnar. Men längre fram i veckan tar vi revanch.

Onsdag: Idag hade vi 1-2 or teori på förmiddagen för att efter det ha vallakurs med Anders. Sedan var det dags för finalclimb. Jag hade tyvärr insjuknat så kunde inte delta utan åkte istället skoter upp. Slutsegrare i båda klasserna blev Finnarna. Sedan på kvällen var det dags för den omtalade landskampen mellan vårat gymnasium och Voukattis. Denna gång bestämdes den att utföras i Innebandy. Som tur var hade jag risketta utbildning, annars hade jag nog troligen trotsat min sjukdom och kämpat för Sveriges flagga. Men fick live uppdateringar av matchen från en viss Pajala supporter. Sverige tog en komfortabel seger. Slutsiffrorna är olika beroende på vem man frågar, verkar som man tappat räkningen.

Torsdag: Lugn dag. Hade middag på kvällen med våra Finnar. På menyn stod Köttfärssås och Spagetti. 3-4 orna hade som vanligt inte sparat på disken åt oss 1-2 or.

Fredag: Finnarna for hem vid 12. Vi tränade som vanligt och min sjukdom försvunnen så var med på passet. Passet bestod av fotboll på Tallbacka.

tackar för mig som bloggare. Och Anders, nästa vecka var niska intresserad.

/Johan Häää

<<< April 2010 >>>