Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Skidgymnasiet - 28 mars 2010 20:10

God kväll, god kväll!:-)

Idag är det söndag och snart stundar en ny vecka, med en ny bloggare!:-) Lördag och söndag har varit fullspäckade dagar för mig...Det började redan i fredags, då jag och L-G for ner till Skellefteå inför J-cupen. Lördag innehöll två tävlingar för juniorerna, dvs. en prolog (3km (K) för damer, 5km (K) för herrar) och en jaktstart (10km (F) för damer, 15km (F) för herrar). Det snöade ymnigt hela dagen och det blev rätt löst i spåren! Men jag måste säga att våra elever gjorde bra prestationer. Det är klart att några säkert hade högre mål och kände sig missnöjd och några var nöjda...Men det är bra att man har höga mål, det är viktigt för att kunna utvecklas och våga träna hårt och bra!:-) Det var i alla fall kul att se tävlingarna och jag försökte peppa och heja på så bra som möjligt...Hoppas det hjälpte lite i alla fall!:-) Kul tävlingsform var det!:-)

Efter tävlingarna var det att direkt slänga sig i bilen, och styra kosan norrut till Gällivare! När jag kom hem packade jag upp och om inför min utmaning, Tornedalsloppet 45km (K)!:-) Tidigt på söndag drog jag till Svanstein där starten var...man gick i mål i Övertorneå! Jag brukar ju, som ni kanske sett, oftast vara en positiv person...men hade ni velat sätt en negativ Mr Anders, skulle ni varit med idag...Jag kan säga att det även idag snöade ganska ymnigt, det hade kommit 2dm i Övertorneå... Starten gick och jag kände redan efter 1km att det här inte var min dag, då var det "bara" 44km kvar... Efter ytterliggare ett par km blev det bitvis ganska löst, och på vissa ställen var mina pjäxor under snön och grävde och på andra ställen stack staven ner ett par dm ner i snön... med min slitna känsla i kroppen fick herr Anders vid dessa tillfällen ett par negativa tankar och jag hade lust att skrika ut min frustration...Men till slut kom jag i mål i alla fall!:-) Jag fick i alla fall ett grymt bra träningspass, både fysiskt och psykiskt!:-)

Vad kan man säga om Tornedalsloppet då? Det var ändå en riktigt trevlig tävling och arrangörna hade gjort ett grymt bra jobb som ändå sydde ihop allt så att det blev tävling trots dessa väderförhållanden!:-) Det var även bra priser! Så denna tävling kan jag varmt rekommendera för er elever då ni har möjlighet!:-)

Okay, nu ska jag ta och avsluta min blogg vecka här. Och jag gör detta med veckans bästa låt:

Nu passar jag över stafettpinnen till nästa veckas bloggare! Så när jag frågar om vem som vill ha bloggen till veckan så vill jag se många händer i luften!:-)

Tack för mig!//Anders!:-)

<<< Mars 2010 >>>