Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Skidgymnasiet - 25 mars 2010 14:32

Hejsan svejsan i stugan!:-)

Idag har det återigen varit fint väder här uppe i norr...helt fantastiskt alltså!:-) Så jag hade lika gärna kunnat haft samma rubrik som igår, men det hade faktiskt känts lite tjatigt, så jag pröva med något nytt idag!:-) Skrivarformen är inte densamma idag som den har varit tidigare...jag är i en formsvacka...lite skrivkramp! Men jag kan ju börja med att berätta hur dagen har sett ut.

Den började med att årskurs 1 och 2 for i väg till Dundret för ett lugnare återhämtnings-/njutpass. Några av eleverna vilade och några var på en mässa som kallas för UF! För detta pass var det L-G som höll i taktpinnen! Träningen innebar att eleverna åkte "femman" - vägen upp på Dundret och Soldalssvängen ner! Stilen var skate! Ett riktigt fint pass kan jag tänka mig, och eleverna såg ganska nöjda ut efter passet!:-)

På eftermiddagen var tanken att vi skulle köra ett pass med liknande upplägg med årskurs 3 och 4. Jag visste på förhand att några inte skulle komma eftersom många var på väg till Skellefteå. De hade HÖRT av sig! Så de som hörde av sig ska ha all CRED!:-) Men några hörde inte av sig...så vi satt och vänta på er ett tag! Det kändes lagom kul... Ni vet vilka ni är som inte hörde av er, SÅ SKÄRP ER!!! Det är viktigt att ni hör av er som man slipper sitta å vänta! Nu kanske jag låter som en surgubbe, men det är faktiskt viktigt att ni hör av er! Eftersom vi blev så få på eftermiddagspasset, så utgick vi efter önskemål från skolan! Men det var fortfarande fint väder i alla fall!:-)

Okay, vi kan backa tillbaka några steg! Kolla på rubriken...Ja just det, där står det Nobelrundan...Vad innebär det? Jo det är faktiskt en motionstävling som går av stapeln kl. 17.30 ikväll...jag fick höra om den i tisdags...Känner ni till den tävlingen? Jag kände inte till den tävlingen...det är säkert en kul tävling!:-) Jag tänkte ev. köra den!:-) Det är en tävling som sträcker sig över 20km klassiskt med start vid Kaptensgården. Man kör mot Mosebackespåren och vänder kan man väl säga! Får se hur det går!:-) Om det inte hade vare J-cup i helgen, hade jag tipsa er om denna tävling!

Imorgon bär det av ner mot Skellefteå! Det ska bli spännande! Ska försöka blogga imorgon också, men om jag inte hinner eller har möjlighet, så vill jag önska er alla ETT STORT LYCKA TILL!!!:-) Vi kommer att stå och heja och peppa er efter banan!:-)

Dagens två låttips: Första låten ger en riktigt bra känsla! Den andra låten kan man säga är en parodi på en film. Det är en bra låt till ett roligt filmklipp. Filmklippet är lite av min humor...Har jag bra eller dålig humor? Brukar ofta höra att jag har dålig humor... Bedöm själv! Jim Carrey är i alla fall lite av en idol! Här kommer klippen:

Efter önskemål om bilder så klistrar jag in fyra bilder från ett pass då en fotograf var här (Fotograf till dessa fyra bilder var Daniel Olausson):
                           Fotograf: Daniel Olausson

Vilket långt inlägg det blev... men men hoppas det var bra läsning i alla fall! Ha de bra ute i spåret! Vi synes!//Anders!:-)

<<< Mars 2010 >>>