Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Skidgymnasiet - 22 mars 2010 11:26

Goddagens alla där ute!:-)

Jaha...de vart jag som åkte på bloggen den här veckan!:-) Men de ska bli en rolig utmaning som jag brukar säga! Jag är väl inte en van bloggare kan jag väl säga, men å andra sidan, om jag vågar blogga så borde alla våga blogga, eller hur? En lite passning till er elever där!;-)

Jaja, nog om det tjatet. Efter en helg med DM-tävlingar i Kalix och en världscup i Falun, så är det nu en ny vecka, det vill säga vecka nummer 12. Till helgen stundar J-cup, SM-stafett och SM-femmil i Skellefteå. Många har målet inställt på J-cupen på Lördag där det kommer att avverkas en prolog följt av jaktstart på samma dag. Det låter som ett riktigt kul upplägg!:-) Själv hade jag planer på att köra femmilen som en rolig grej, men efter ett noga övervägande har jag kommit fram till att inte köra... Kalla mig mesig, men jag har inte alls den träningsbakgrund som krävs för en sådan prestation. Jag har faktiskt ställt in siktet på att köra Tornedalsloppet på söndag som är 45km klassiskt...:-) Många säger att det ska vara en rolig tävling, så det ska bli spännande!:-) Så det blir en intressant helg för mig. Först åker jag ner och studerar och peppar våra elever i Skellefteå och därefter styrs kosan till Svanstein där Tornedalsloppet startar!:-)

Nog om mig nu! Imorse hade flesta av våra elever ett lugnare distans-/återhämtningspass på schemat efter en relativt tuff tävlingshelg. En del är slitna och en del är i bra form, så det är stor betydelse att gå på känsla inför helgens bataljer! Att exempelvis inte köra på för hårt på distanspassen!!! Någon/några kanske känner sig träffad där...:-) Ikväll blir det Kvällsträning som avverkas inomhus...vi får väl se vad jag hittar på...:-) Inte allt för sällan kommer önskemål kring innebandy och fotboll vid dessa pass...men jag tycker det är viktigt med variation, så vi får väl se vad jag kommer att hitta på!:-) Det kommer att bli kul, de lovar jag!:-)

Jaja, nu har jag skrivit mycket! Jag måste ju spara skrivar formen till resten av veckan! Jag avslutar med könglåten som vann melodifestivalen. Lyssna vetja: http://www.youtube.com/watch?v=YhM1BsdRaWM

Ha de bra allihopa! Vi synes!//Striden!:-)

<<< Mars 2010 >>>