Direktlänk till inlägg 18 december 2009

stress utan press

Av Skidgymnasiet - 18 december 2009 18:55

Denna underbara toppendag har varit full av stunder då jag tänkt på anders otroligt fantastiska stimulerande utvecklande filosofiska råd. Filsosofin: Ta från de dåliga och de ska tillslut ge någonting bra! För att ni läsare där ute i mörkret och kylan ska förstå eller som man säger... Smälta frosten på det isiga fönstret och se GLASKLART! så tar vi ett litet praktexempel nämligen lite tidigare denna fredagsförmiddag då julen och all längtan och förväntningar är på topp och alla vill tjocka sig...


tillbaka till exemplet ni får förlåta om jag blir lite CARRIED AWAY som man så vackert kallar det i dom engelskspråkiga länder som existerar där långt bort i fjärran land. just det the example! Då jag var ute i den rumpförfrysande kylan och skulle ta på mig mina skidor, just som vi stod ute på spåret märkte vi hur tungt det var att åka skidor när förhållandena i spåret inte är så perfekta som vi är van vid...Då filurade jag på vad anders skulle ha sagt om det var han som stod på dessa skidor.

 

(hittade den här fina bilden på nätet om varför man åker skidor)


Men iallafall så började det lysa sådär svagt men snart stod jag i ett bländande sken som när en lastbil bländar en i det kolsvarta mörkret med sina ETTHUNDRA hellysen. Han skulle ha sagt att sähår kan det vara i stundens hetta (alltså tävling för de som fattar lite segare) då åkte jag med ett glatt humör vidare och tröck på med mina Biff-muskler och kände kraften (alltså the force för dom som fattar lite långsammare, man måste tänka på er också)

 .................................................
.......

(alltså lite eller ganska mycket senare för de som fattar liiiiite långsammare) När jag återvände hem till min levande gran i lägenheten som förresten dricker som ett svin. har gett den stödutfodring i form av socker men det hjälper inte när man har en monstergran som nästan dricker upp hela gällivares vattenförråd! :OOOOOOO   Jag kom på mig själv när det var ynka kvarten innan bussen sku gå te tågä. Då ställde jag mig och posade så att folk skulle förstå att nu tänkte jag. Och jag sa högt och tydligt ( för mig själv alltså för de som har lite problem med att förstå) att vad skulle JENS ha gjort!? (kalixbo och seg av naturen, no offence kalixbor(det är bara en allmän uppfattning)) ehm..maaaaaaaaan skaaaaaaaaaaa iiiiiiint  streeeeeeeeeeeeesa. så då gjorde jag inte det. och gick glad i hågen till bussen och kom i tid och kom hem till Luleå lite senare.


 Fick kinamat och steg in i terrängbilen som skulle eskortera mig hem till mitt faluröda skogsslott. där väntade min master (Tina alltså för er som inte visste av någon oförlåtlig anledning) och det blev tungor utsträckta åt höger och vänster ( för att maten var så sjukt stark inte av den anledning som somliga skulle kunna ha fått för sig)  och nu sitter vi här båda två och jobbar så att svetten rinner för att skriva det mest osammanhängande mest random och kanske om vi har lyckats det mest oförståeliga och oläsvänliga blogginlägget i denna bloggs historia. Så nu säger vi två adjö och tack för att ni läste och vi tycker synd om dom som missar detta och prisar dom som höll ut! 

Tina på väg ner från toppen av kebne med friluftsgym. (nu vet ni vem det är och vad hon gillar å göra)

 
 
Ingen bild

Magda

5 januari 2010 16:55

Rumpbilden och rumperna är väldigt bekanta! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skidgymnasiet - 3 oktober 2014 12:23


Hejsan alla tappra läsare som trots URKASS uppdatering fortfarande klickar sig in hit med hopp om ett inlägg. Som den duktiga 4a jag nu har blivit tänkte jag försöka bryta denna dåliga trend genom att för första gången sen årskurs 1 blogga lite. Känn...

Av Skidgymnasiet - 13 januari 2014 16:28

I veckan (v.2), har vi inte varit så många längdisar på skid. här är en bild från torsdagssamlingen: De flesta andra har varit på cup-tävlingar i Idre (förflyttat från Örebro pga. snöbrist) Fredagens träning ägnade jag, Anthony och André åt St...

Av Skidgymnasiet - 1 december 2013 21:14

Tjena bloggen Erik här. Idag har jag inte gjort ett skit förutom skidor och skoter kurs. Kursen var intressant och tråkig. Här är en fin bild på kalle som var med på kursen.  sorry för den suddiga bilden ...

Av Skidgymnasiet - 28 mars 2013 21:56

SuperSkiers vackraste fans kunde inte längre hålla inne sina känslor och spelade in detta emotionellt rörande klipp. Tack!Ni förstår inte hur mycket ni betyder för oss. Allt vi någonsin gjort och allt som vi någonsin kommer göra, gör vi för a...

Av Skidgymnasiet - 24 mars 2013 21:01

FAST-GLANCE: -Idag har jag, simon och tobi kört skoter hela dagen vilket var mycket roligt.  -Tävlingssäsongen lider mot sitt slut och vi njuter av fin skidåkning här i gälka-kommun. - Ett virus håller på att äta upp lurkens kropp -Tobias har...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards