Alla inlägg den 16 november 2009

Av Skidgymnasiet - 16 november 2009 22:08

Jag vet att alla undrar vad som sker på järnvägsgatan 14 A, vi som för övrigt är lite bättre än alla andra (inklusive 14 B, suck on that!), så därför tänkte jag utse det som kvällens huvudämne. Vad vi gör, alltså.


Sally ¨the one and only¨ Hansson ser för det mesta på tv i lägenhet 10, och varför jag vet det, jo det ska jag tala om. Volymen är maxad till den yttersta av de yttersta gränserna, typ 195 dB. Niklas vet, eftersom han var förbi denna heliga byggnad för ett tag sedan och hämtade sina löparskor, som jag snällt transporterat från Pajala ända hit. By the way, ni som inte vet hur mycket 195 dB är:

  • 195 dB – Maximala ljudtrycksnivån i luft (vid högre tryck blir det chockvågor)

Berta Lampa är rullstolsbunden, så vet inte riktigt vad hon är kapabel till att hitta på under eftermiddagstimmarna.


Gunborg Nordgren brukar vara till Pressbyrån och köpa ett paket Glen, enligt Jossan som brukar jobba där. Så här säger Jossan själv: "Hon kommer alltid in och köper ett paket Glen, sen tittar hon på mig i 2 sekunder och mumlar nånting kort med sin rökiga röst".


Sedan finns det ju fler i denna byggnad, men vet tyvärr för lite om deras äventyrliga liv för att kunna skriva något av vikt. Jag sitter ju för det mesta bara inne i lägenheten och ugglar, så jag hänger inte riktigt med vid alla dessa uppdateringar. Just det, Emma S har ju också äran att bo i A-huset, men hon bor ju bara på våning 1! Det är lågt i detta klassamhälle. På toppen av pyramiden, grädden på moset, whatever you want to call it, där bor Fankan och hennes granne Josefin. You may also call it as a penthouse!


Detta får räcka för ikväll, sängen bums!


Fanny

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards