Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Muornio

Av Skidgymnasiet - 13 november 2009 13:41

Ledsen för sen up-date, men bättre sent än aldrig right?? Här kommer en liten latmans inlägg kopierat från http://www.rajamaa.com/viewblog/ där jag, Josefin, och Maria bloggar under helgen: )


Har just avnjutit en underbar lunch här på Rajamaa; tomatsoppa/ren/grönsaker och goda mackor med ost. Plus kaffe och mandariner.

Idag har vi varit i finska Muornio och tävlat i sprint, gick väl sådär...men ska inte deppa för det utan hoppas på något bättre de kommande två tävlingsdagarna. Måste även berätta om något smått pinsamt, som hände för en av författarna till det här inlägget. När jag skulle åka av mig efter tävlingen så åkte jag med en viss fröken FP och utan att förvarna mig så svänger hon rätt över tävlingsspåren och dum som jag är så följer jag efter, helt ovetande att killarnas sprintprolog just startat. Så när jag åker över klassiskaspåren så skriker någon åt mig och jag ramlade då ner från spåret till diket och ser i min ögonvrå hur en gul varelse bokstavligt talat bara flyger förbi mig! Men vill tillägga, tror ej killen i fråga led av min dumhet...

Nu över till något helt annat, har någon någonsin sett sällskapsresa 3? det hade i alla fall inte vi. För hade ingen aning om att Stig Melker någonsin varit i Skottland för att lära sig golf, men det hade han och roligt var det att se.

Annars så har det inte hänt så mycket ännu, klev upp tidigt, väldigt tidigt till och med. Vädret idag var kallt men inte lika rått som det har varit alla andra gånger vi varit här. Utförskörningen idag var väl inte heller den bästa..hehe...men vi kom i mål utan att ramla och det är väl det som räknas? Testade även distansbanorna idag och till vår förvåning så var inte den svåra s-utförkurvan så svår, dvs inte isig, men vad vet vi, den kankse blir det till imorgon...

Nu kära vänener ska vi bege oss tre meter ut för att ta över tvn, förhoppningsvis blir det inget blodigt...haha...kankse skriver något mer inlägg under helgen så ni får en up-date på hur det går för oss.

MVH

Jossan och Maria
 
 
Ingen bild

Fanny

13 november 2009 17:46

HAHAHA Stig-Melker, han heter STIG-HELMER! Som en äkta svensk måste man kunna sånt även om nån skulle komma och väcka en kl 03.00 på natten. Om jag ska fortsätta vara språkpolis så heter det också Muonio, inte Muornio... Nu ska jag sluta rätta er (även om det finns mer) ;-P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skidgymnasiet - 3 oktober 2014 12:23


Hejsan alla tappra läsare som trots URKASS uppdatering fortfarande klickar sig in hit med hopp om ett inlägg. Som den duktiga 4a jag nu har blivit tänkte jag försöka bryta denna dåliga trend genom att för första gången sen årskurs 1 blogga lite. Känn...

Av Skidgymnasiet - 13 januari 2014 16:28

I veckan (v.2), har vi inte varit så många längdisar på skid. här är en bild från torsdagssamlingen: De flesta andra har varit på cup-tävlingar i Idre (förflyttat från Örebro pga. snöbrist) Fredagens träning ägnade jag, Anthony och André åt St...

Av Skidgymnasiet - 1 december 2013 21:14

Tjena bloggen Erik här. Idag har jag inte gjort ett skit förutom skidor och skoter kurs. Kursen var intressant och tråkig. Här är en fin bild på kalle som var med på kursen.  sorry för den suddiga bilden ...

Av Skidgymnasiet - 28 mars 2013 21:56

SuperSkiers vackraste fans kunde inte längre hålla inne sina känslor och spelade in detta emotionellt rörande klipp. Tack!Ni förstår inte hur mycket ni betyder för oss. Allt vi någonsin gjort och allt som vi någonsin kommer göra, gör vi för a...

Av Skidgymnasiet - 24 mars 2013 21:01

FAST-GLANCE: -Idag har jag, simon och tobi kört skoter hela dagen vilket var mycket roligt.  -Tävlingssäsongen lider mot sitt slut och vi njuter av fin skidåkning här i gälka-kommun. - Ett virus håller på att äta upp lurkens kropp -Tobias har...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards