Alla inlägg den 14 september 2009

Av Skidgymnasiet - 14 september 2009 17:15

     


 

ny bloggare...

Det går inte så bra för skidgymnasiet med denna blogg märker jag, men jag tycker faktiskt att det är ganska förståeligt, vi är ju trots allt skidåkare, inte den nästa "blondinbella".

Föregående vecka var vi, som de flesta vet, på träningsläger i Bardufoss i Norge. Eftersom att jag var där när jag gick i ettan så hade jag inte allt för höga föväntningar på detta läger eftersom att vädret verkligen inte var med oss den gången, tror faktiskt aldrig jag har varit med om så mycket snö, blåst och regn på en och samma vecka. Men tji fick jag, vädret var helt över förväntningarna och vi hade faktiskt sol en del gånger under passen och lyckades undvika regnet så gott som det gick i alla fall. Jag tror nog det flesta kan hålla med om att det blev en bra vecka med mycket träning i alla fall.


Denna vecka kör vi en "offroad vecka" med myrlöpning/fotboll, obanat, orientering och annat spännande..

Myrfotbollen idag var riktigt rolig, men väldigt kall. Jag tror att nästan allas fötter började att krampa så fort de sprang ut på myren. Men vi var ett riktigt tappert gäng som kämpade oss igenom hela passet!


Snart blir det kvällsträning med Anders, det ska bli spännande att se vad han har hittat på. Kanske är det så att han till och med kör värre styrkepass än Håkan?! man vet ju aldrig, men jag tror nog inte det kan bli såå mycket jobbigare faktiskt ;) Efter kvällsträningen hade jag och Emma tänkt öva lite på en sång, vi sjunger nämligen på musiken och det är riktigt roligt faktiskt, vet dock inte hur bra det låter eftersom vi bara övat på singstar, men än så länge har ingen behövt hålla för öronen eller gå ut ur rummet i alla fall!


Nu ska är det bäst jag byter om till kvällsträningen, men slänger in några bilder från Norge först.

/Emma


     


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards