Alla inlägg under november 2008

Av Skidgymnasiet - 12 november 2008 14:12

blåggar från går dagen efter som inte vi 1 or sysslat med så mkt idag.

tisdagen började med 2 timmar skidor på för middagen , i skate , inga problem med vallningen denna gången dock . Under passet han vi: åka i från alpinisterna i slalom backen,

se på när Niska bröt sin stav, och träna lite teknik med Håkan .

andra passet blev cirkelträning på skidisgymmet .

kvällen slutade sedan med att man for förbi Jeens , där fanns även Klas , dom var förstås mitt uppe i en wa match. Jag beslöt mig då för att delta i matchen å går å vinner över dessa 2 som inte gör annant än att sitter och nöter...

/jh

Av Skidgymnasiet - 10 november 2008 20:46

dagen börja med ett 2 timmar långt skidpass i klasissk stil . blev mkt klagningar på vallning, mest av alla klagade nog linda . inte hennes fel att hon hade dåliga skidor dock när de var amatören isak som vallat .

eftermiddagen fördrevs med 15/15 i idrottshallen på gunillaskolan .

dock irriterande med denna quiz är att dom inte har rätt svar på vissa frågor . tex . hur gammal e sofie ?

//JH

Av Skidgymnasiet - 9 november 2008 20:04

Hej :)

I helgen har mina föräldrar och min storebror varit uppe i Gällivare. Det har  blivit en hel del skidor, vilket har varit kul och man har fått service med vallningen, det har varit riktigt skönt.

Idag har det också  varit ett funktionärsmöte inför världscupen, började klockan 18.00 och slutade ungefär kl 19.00. Man fick veta vilken uppgift man skulle ha och lite andra saker som är bra att veta. Men nu tror jag att jag ska ta och göra lite läxor.

Ha det bra!

/ Maria

Av Skidgymnasiet - 7 november 2008 19:29

Hej:)

Den här dagen har vi såklart också åkt skidor fast idag åkte jag klassiskt. Det var riktigt svårt att få vallan att sitta kvar under skidorna. Vet inte hur många gånger jag vallade om, skulle nog ha haft klistergrund, men det är sånt man får leva med. Jag var inte ensam om det i alla fall.

Det har också varit fotbollsturnering den här fredagen och Jag  hörde att killarna hade förlorat en match och vunnit den andra.

Men nu ska jag snart gå till Emma och kolla på Idol:)

Trevlig helg

Av Skidgymnasiet - 6 november 2008 20:14

Hej!

Idag har vi äntligen fått åka skidor :) Det var ett tag sen kan jag säga,  åkte senast i somras i Voukatti nån gång.

Vi skulle åka lungt idag och tänka på tekniken. Fast det kändes rätt konstigt i början, som om man hade ett par jätte långa fötter eller nåt ;) Men det gick ändå hyfsat bra,  balansen blev allt mer stabil och man kunde slappna av mer. Totlat var vi ute i 2 timmar.

Det var riktigt skönt och kul att få vara på snö, nåt som jag tror att många har längtat efter, även om många redan åkte i skidtunneln i Voukatti för bara nån vecka sedan, men det är ju såklart inte riktigt samma sak. Nu får vi bara hoppas att den riktiga snön snart kommer så att vi kan åka lite längre slingor, den som de lagt nu är ungefär 2 km lång skulle jag tro. Inte jätte lång men heller inte för kort, en ganska bra slinga tycker jag. Men den kommer säkert att utökas eftersom de fortfarande sprutar med snökanonerna.

Ha det bra!

Av Skidgymnasiet - 4 november 2008 19:56

Hej, igen :)

Idag har vi varit ute på isen och åkt långfärdsskridskor. Vi var vid Vassara och jag kan erkänna att jag var lite osäker i början, har faktiskt aldrig åkt långfärdsskridskor förr. Kände mig lite som "Bambi på hal is", tror dock inte att jag var ensam om det;) men efter ett tag gick det ändå ganska bra, fast  det blåste otroligt mycket, som gjorde att det gick lite extra tungt i motvinden men extra lätt på tillbaka vägen. Jag kan också meddela att jag bara ramlade en gång, känner mig faktiskt rätt så stolt över det(: trodde jag skulle ramla betydligt mer.

På eftermiddagen hade Håkan ett ganska tungt styrkepass med oss.

Men nu ska jag snart gå och lägga mig, god natt allihopa!

Av Skidgymnasiet - 3 november 2008 19:33

Hej! :) I veckan är det jag, Maria, som har "den stora äran" att skriva i bloggen. Just nu sitter jag hos Emma och kollar på lite gamla bilder från gamla goda tider, och där hittade vi en bild som var alldeles speciell, så tänkte att ni säkert ville se den ;)

Annars har det inte hänt någonting speciellt idag, har endas haft en lektion. På förmiddagen hade vi ett löpning och stavgångs pass med Håkan, vilket var ganska lugnt, men skönt!

Men nu ska jag gå och äta paj och vaniljsås ;)

Ha de bra!

<<< November 2008 >>>