Alla inlägg den 9 april 2008

Av Skidgymnasiet - 9 april 2008 09:39

Hej! :)

Just nu sitter jag i skolan nere på skid och väntar på att fysiken ska börja, vilket den gör om 15 minuter. Vi har egentligen sovmorgon tills den börjar på onsdagar, men idag var vi tvugna att komma hit kl 8 för att ha en extra lektion i kemi för att vi missat rätt mycket när vi har varit borta på JSM osv.

3-4:orna (de som ännu inte åkt ner till Bruks) for just ut för att träna, de ska köra samma pass som vi körde igår! Imorgon ska vi spela rinkbandy på träningen och det ser jag fram emot jättemycket, kul som tusan att åka lite skridskor alltså, får bara hoppas att det inte blir som Bambi på hal is, eftersom att jag inte har åkt på jättelänge. Men antar att det är som att cykla, har man en gång lärt sig det så kan man det alltid.

Kom på att jag glömde att nämna en sak igår när jag skrev. När man far från skolan och ska åka skidor så börjar spåret med en nerförsbacke under en tunnel, där man inte alltid ser så bra. Så igår när vi gick mot spåret så såg vi en massa dagisbarn som var och åkte skidor, jättegulligt var det, fast det hör inte till saken. Utan det var så här att då kom vi på att vi måste akta lite så att vi inte kör över dem. Fast den tanken glömde vi tydligen bort lika fort som vi fick det, så vi bara rejsade på ner för backen, och SMACK! Linda hann inte bromsa och körde rätt över ett av barnens skidor, som blev rädd och förskräckt stod och kollade om skidorna blivit skadade. Det var ju en bra början på passet!

men nu börjar fysiken, så måste kila! ha det bra :)

/ew

Presentation