Alla inlägg den 7 april 2008

Av Skidgymnasiet - 7 april 2008 21:22

Linda har just kilat hem härifrån, vi har suttit och pluggat matte i ungefär två timmar. Det var inte roligt kan jag ju ta och tala om, men det var verkligen välbehövligt! Vi har matteprov imorgon och ja, vi ligger lite efter planeringen, så nu har det varit att psykplugga mot slutet och repetera en massa, som man inte ens kommer ihåg att man har gjort. Men det löser sig nog, det gör det alltid!

Dagen har varit rätt lång, som den alltid är för oss på måndagar och då är man inte pigg på att fortsätta plugga inte! Imorn är det tisdag, (vilket alla säkert vet, om man nu inte är helt dagvild) , och det betyder heldagsträning för 1-2orna. Morgonen börjar med ett A1 pass och sedan avslutar vi dagen med teori och styrka! Det ser jag fram emot, eftersom jag tänker, kommer och ska vara med på träningen imorgon!

nu orkar jag inte uppdatera mer här för jag har ändå inget att säga! Sov gott och dröm sött, det ska då i alla fall jag! :)

/ew

Av Skidgymnasiet - 7 april 2008 09:04

Då var det måndag igen, och nu är det dags för nästa Emma att ta över och skriva i bloggen, och det är nämligen jag, Emma Wennebjörk! Andra Emma gjorde ett jätte bra jobb med bloggen förra veckan, så det är faktiskt med lite prestationsångest som jag skriver mitt första inlägg.

Just nu sitter jag hemma i min varma sköna säng och försöker att komma på något vettigt att skriva, medan alla andra skidisar antingen sitter i en buss påväg ner till Bruksvallarna (lycka till där allihopa!) eller är ute i spåret och dreglar, snorar och har sig. Det var meningen att jag också skulle vara ute och göra det sistnämnda, men så blev det ju bevisligen inte för mig eftersom att jag har ont i halsen... Egentligen är jag inte så jätte avundsjuk på de andra, för vädret hade ju kunnat vara bättre såhär en april dag. Det snöar lite smått ute och solen verkar inte ge några som helst tecken på att visa sig idag. Men, trots det hade det ju varit skönt att få röra på sig lite. Nä, jag är faktiskt less på att vara sjuk nu, så jag har bestämt mig för att imorgon ska jag vara frisk, jag ska bara vara det!

I veckan kommer det nog inte att hända allt för mycket på skidgymnasiet, det kommer nog att vara färre elever än annars eftersom många av de äldre (3-4:orna) far till Bruksvallarna för att köra sista tävlingen för säsongen! Vi lite yngre avslutade våran säsong nu i helgen i Kiruna och vissa gjorde det redan förra helgen i Orsa. Nu får vi bara hålla tummarna för att solen skiner så att vi kan fara ut och glassa i solen på långa mysiga A1 pass och bara känna hur härligt det är att få kavla upp ärmarna och få lite färg på kinderna, och kanske till och med en och annan mössrand.

Nu ska jag ta och göra bort lite skoljobb medan jag väntar på att Emma och Linda ska träna färdigt (kan tänka mig att de saknar mig där ute i spåret ;)) så att jag kan gå och äta med dem innan våran låånga jobbiga skoldag drar igång på riktigt! Ha det bra, och ät mycket vitaminer så ni inte blir sjuk, för just nu verkar det som att alla är det, i alla fall nästan alla!  Förresten, bjuder på några bilder här nedanför, bla en på Linda från vårat mysiga pass i torsdags, det enda som saknades då var solen, annars hade det varit perfekt.

/ew

<<< April 2008 >>>