Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Påsklov och JSM

Av Skidgymnasiet - 31 mars 2008 16:45

Hello!

Denna vecka är det jag, Emma Sjölander som tar över från Josefin Halvarsson, känner hög press nu när Josefin var så aktiv förra veckan ;)


Nu är vi tillbaka i Gällivare igen efter ett långt påsklov, vilket har varit hur härligt som helst! Veckan innan lovet tillbringade vi i Falun och JSM, vilket jag ska berätta lite mer om senare. Under lovet hade jag även tänkt fara till Finland och tävla, det skulle bli en riktig genomkörare inför Orsa.

Men det blir inte alltid som man har tänkt.


Veckan innan lovet var det ju som sagt dags för årets efterlängtade JSM Falun. (på riksskidstadion) Det märktes faktiskt att riksskidstadion var en stadion större än de flesta här i norrbotten, eller rättare sagt en stadion som var enorm. Men tyvärr blev det ingen start för min del.

Onsdagen innan tävlingarna började var vi ute och åkte runt spåren, och fick uppleva den omtalade "mördarbacken", vilket jag då inte tyckte var så mördande som man hade förväntat sig. Men när man såg åkarna komma uppför på torsdagen, insåg man att "mördarbacken" faktiskt var ett ganska passande namn. Men iaf, när vi på onsdagen hade åkt uppför mördarbacken och skulle nedför, ramlade jag i en kurva och nedför den höga kanten mellan konstsnön och gräset och for in i ett stängsel. Det blev sån smäll mot stängslet och marken att jag knappt kunde röra axeln och knät efteråt, så det blev in till akuten. Tur så var inget brytet, men fick en blödning som skulle ta tre veckor innan jag skulle kunna köra normalt igen. Såå surt, och just på ett sm! ;S Aja, men det kommer fler sm! så det blev publik åt min del och fick glädja mig åt andras framgångar.


På torsdagen placerade sig Linda L och Jennie Ö som 3:a, båda på medaljplats! Även många åkare låg på placeringarna strax bakom, bla Fanny som 7:a, Josefin H 11:a, Micke 11:a och Jim 12:a.

Under fredagen var det stafett som stod på programet och Gällivare skidallians ställde upp med hela 4 lag på damsidan, där första laget placerade sig på en 5:e plats.

Under lördagens dubbeljakt kom Jennie Ö in som 4:a, Josefin som 11:a, samma som Isak och Erik.

Söndagen var vilodag, som alla andra dagar för mig då. Så vi strömnäsare gick lite på stan och for sedan till skidstadion för att kolla på seniorernas sprintstafett, vilket var trevlig att se.

Dagen efter var det även dags för juniorerna att köra samma sprintbana på borlänges skidstadion. Det var en hyfsat flack bana, men med en tung backe. Så vissa valde att köra ovallat. I D17-18 tog sig fem åkare vidare från kvalet, och i heaten slutade Fanny på en fin 3:e plats, Linda som 6:a, Anja 8:a, Emma W 18:e och Josefine 22:a. I D19-20 kom Sofie 4:a, Cecilia 6:a och Jennie 10:a. Bland killarna kom Isak på en 5:e plats och även Klas tog sig vidare från kvalet. Trevligt var också att se kungen där, men skulle helst se han på skidor! ;)


Måste även säga att jag tycker lite synd om kerstin, som åkte ner till falun för att få åka stafetten med mig och magda. Men då blev ju jag först skadad och Magda sjuk, så då var det bara hon kvar ;) menmen, det var ju trevligt att få vara där nere iaf.


Annars har jag bara tagit det lugnt under lovet, varit med släkt och vänner. Man blir ju så rastlös nu när man inte kan träna, det blir ju så mkt tid över som man inte vet vad man ska göra av.

Även sista vattenfall cup tävlingen i Orsa har varit i helgen, men eftersom jag inte har kunnat varit med, kan jag inte berätta så mkt om vad som har hänt där nere..


men nu sitter jag hemma och ska lägga mig framför tvn och se om det är nån bra film innan jag far till linda och matfocus :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skidgymnasiet - 3 oktober 2014 12:23


Hejsan alla tappra läsare som trots URKASS uppdatering fortfarande klickar sig in hit med hopp om ett inlägg. Som den duktiga 4a jag nu har blivit tänkte jag försöka bryta denna dåliga trend genom att för första gången sen årskurs 1 blogga lite. Känn...

Av Skidgymnasiet - 13 januari 2014 16:28

I veckan (v.2), har vi inte varit så många längdisar på skid. här är en bild från torsdagssamlingen: De flesta andra har varit på cup-tävlingar i Idre (förflyttat från Örebro pga. snöbrist) Fredagens träning ägnade jag, Anthony och André åt St...

Av Skidgymnasiet - 1 december 2013 21:14

Tjena bloggen Erik här. Idag har jag inte gjort ett skit förutom skidor och skoter kurs. Kursen var intressant och tråkig. Här är en fin bild på kalle som var med på kursen.  sorry för den suddiga bilden ...

Av Skidgymnasiet - 28 mars 2013 21:56

SuperSkiers vackraste fans kunde inte längre hålla inne sina känslor och spelade in detta emotionellt rörande klipp. Tack!Ni förstår inte hur mycket ni betyder för oss. Allt vi någonsin gjort och allt som vi någonsin kommer göra, gör vi för a...

Av Skidgymnasiet - 24 mars 2013 21:01

FAST-GLANCE: -Idag har jag, simon och tobi kört skoter hela dagen vilket var mycket roligt.  -Tävlingssäsongen lider mot sitt slut och vi njuter av fin skidåkning här i gälka-kommun. - Ett virus håller på att äta upp lurkens kropp -Tobias har...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards