Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

Nedäkningen har börjat, 7 dagar kvar..

Av Skidgymnasiet - 7 mars 2008 15:23

Det var mening att jag var anonym i mitt första inlägg, ville att ni skulle suga riktigt hårt på karamellen för att lista ut vem det kan vara denna vecka ^^. Nuvarande Bloggaren är Jenny Lundkvist, uuh :)

Just nu har vi alla olika träningsupplägg till SM för att formtoppa oss till max (!) De flesta har börjat korta ner på passen och intensiteten, som belöning för de hårda o finfina förberedelser vi har bakom oss. Vi kommer ÖSA med energi nästa vecka (!):D Mötte Soffi o Håkan ute på skidspåret idag o de såg ut att bara ta det lugnt o behagligt, som däremot Matte-Stig och hundens hans inte såg ut att göra, haha :P

För min egen del har jag nyss kommit igång med min träning efter min operation för dryga två veckor sedan. Det blir bättre o bättre hela tiden, men det känns verkligen att kroppen har tagit mycket stryk o energi. Det är så typiskt, antigen är jag sjuk eller skadar. Jag vet att jag kan åka skidor, men har i princip aldrig fått visa upp det på tävlingar. Förra säsongen var jag alltid sjuk just före cup-tävlingarna o som krydda på det fick jag en knäskada tack vare min kära kompis Isak. Men du är förlåten, det går ju inte att vara sur på dig heller ;) Jag kan inte ha några förväntningar på JSM, men ska verkligen göra det bästa av situationen. Kan inte vänta mig några höga placeringar.  Sprinten har fått bli mitt huvudsakliga mål, men är lite orolig hur de sista 300 meterna kommer gå o hur spåren kommer vara, pga av att jag kommer starta bland de sista med mina HÖÖÖGA FIS-punkter. Aja, det kommer gå asigt bra ändå o jag får ta nya tag nästa år :)

Idag var jag förövrigt ovanligt dum på passet, hade som plan 1,45 h o fick för mig efter halva sträckan att jag inte får överskrida min planering. (nog för jag skulle träna igår o ha vila idag, men hann inte göra det igår.) Fick öka farten dramatiskt för att hinna hem i tid, haha :P Var även typ två-tre sekunder från att bli ö v e r k ö r d av tåget på ett obevakat järnvägsövergång :O Tänk vad lätt man kan dö. Håller med Alpinist Jessicas motto på msn : ”Dream as if you`ll live forever, live as you´ll die tomorrow.”

Idag ska jag:

  • Duscha. 
  • Tröstäta, hur det går på fysik B för tillfället. Bedrövligt är rätt ord.  Blir lite knepigt med självstudier.
  • Räkna fysik.
  • Vila min hand som jag skada när jag föll nerför skidtrappan, haha det var klantigt om något :P
  • Laga mat o invänta kommentarer från de andra.  Lever än idag på mitt MVG jag fick i HK på högstadiet ^^.
  • Ha filmkväll. :)

Ha en bra kväll, och lycka till alla på helgens tävlingar. Själv har jag ingen skjuts så ska köra en låssastävling med syster. :)

KEPP ON ROCKIN  (!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skidgymnasiet - 3 oktober 2014 12:23


Hejsan alla tappra läsare som trots URKASS uppdatering fortfarande klickar sig in hit med hopp om ett inlägg. Som den duktiga 4a jag nu har blivit tänkte jag försöka bryta denna dåliga trend genom att för första gången sen årskurs 1 blogga lite. Känn...

Av Skidgymnasiet - 13 januari 2014 16:28

I veckan (v.2), har vi inte varit så många längdisar på skid. här är en bild från torsdagssamlingen: De flesta andra har varit på cup-tävlingar i Idre (förflyttat från Örebro pga. snöbrist) Fredagens träning ägnade jag, Anthony och André åt St...

Av Skidgymnasiet - 1 december 2013 21:14

Tjena bloggen Erik här. Idag har jag inte gjort ett skit förutom skidor och skoter kurs. Kursen var intressant och tråkig. Här är en fin bild på kalle som var med på kursen.  sorry för den suddiga bilden ...

Av Skidgymnasiet - 28 mars 2013 21:56

SuperSkiers vackraste fans kunde inte längre hålla inne sina känslor och spelade in detta emotionellt rörande klipp. Tack!Ni förstår inte hur mycket ni betyder för oss. Allt vi någonsin gjort och allt som vi någonsin kommer göra, gör vi för a...

Av Skidgymnasiet - 24 mars 2013 21:01

FAST-GLANCE: -Idag har jag, simon och tobi kört skoter hela dagen vilket var mycket roligt.  -Tävlingssäsongen lider mot sitt slut och vi njuter av fin skidåkning här i gälka-kommun. - Ett virus håller på att äta upp lurkens kropp -Tobias har...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards