Direktlänk till inlägg 16 februari 2008

Rubrik saknas

Av Skidgymnasiet - 16 februari 2008 17:28

Tja! Nu är det min tur att skriva här :) Har hunnit med en hel del den här veckan faktiskt. Tränat, kollat skidskytte VM, vart i Stockholm på snabbvisit och kollat upp mitt onda knä, haft besök av Maria Börjel, annas kompis, och sen så på torsdag kom Henke laddad för att kolla på Skidskytte VM! Även hunnit med att plugga en del med, inte allt för roligt men sånt som måste göras. 

I fredags bar det iväg med tåg till Sundsvall och INTERSPORT CUP! Kom fram åt lite lunch, svidade om till IFK Tärendö outfit och drog iväg och testade banorna. Rikigt roliga banor! Slalombackar nedför, lång diagonal backar, sax backar och springbackar. Tekniskt krävande bana! Kom tillbaka, drog raggen med Maria Börjel och försökte hitta en mataffär, blev Hemköp. Vi lagade spagetti och köttbullar till middag, mums! 

Idag så var det alltså dags att tävla, 5 km klassiskt :) Lite nervöst eftersom det var ett bra tag sen jag tävlade sist och har ingen koll på hur min form är. Men jag startade och hade rikigt KUL! Försökte tänka på tekniken istället för att tänka på hur jag ligger till. Men blev överraskad när jag fick tider och korsade mållinjen i ledning! Shit, vad glad jag blev! Slutade 8:a totalt och blev bästa svenska :D Trodde jag aldrig innan start!

Så nu är jag på mitt rum och har vilat ett tag..ska snart laga lite middag och sen käka glass, kolla på Melodifestivalen och ladda inför imorgon!

Ciao!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skidgymnasiet - 3 oktober 2014 12:23


Hejsan alla tappra läsare som trots URKASS uppdatering fortfarande klickar sig in hit med hopp om ett inlägg. Som den duktiga 4a jag nu har blivit tänkte jag försöka bryta denna dåliga trend genom att för första gången sen årskurs 1 blogga lite. Känn...

Av Skidgymnasiet - 13 januari 2014 16:28

I veckan (v.2), har vi inte varit så många längdisar på skid. här är en bild från torsdagssamlingen: De flesta andra har varit på cup-tävlingar i Idre (förflyttat från Örebro pga. snöbrist) Fredagens träning ägnade jag, Anthony och André åt St...

Av Skidgymnasiet - 1 december 2013 21:14

Tjena bloggen Erik här. Idag har jag inte gjort ett skit förutom skidor och skoter kurs. Kursen var intressant och tråkig. Här är en fin bild på kalle som var med på kursen.  sorry för den suddiga bilden ...

Av Skidgymnasiet - 28 mars 2013 21:56

SuperSkiers vackraste fans kunde inte längre hålla inne sina känslor och spelade in detta emotionellt rörande klipp. Tack!Ni förstår inte hur mycket ni betyder för oss. Allt vi någonsin gjort och allt som vi någonsin kommer göra, gör vi för a...

Av Skidgymnasiet - 24 mars 2013 21:01

FAST-GLANCE: -Idag har jag, simon och tobi kört skoter hela dagen vilket var mycket roligt.  -Tävlingssäsongen lider mot sitt slut och vi njuter av fin skidåkning här i gälka-kommun. - Ett virus håller på att äta upp lurkens kropp -Tobias har...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards