Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Skidgymnasiet - 5 februari 2008 22:31

Nu var det då äntligen min tur att blogga, som jag har längtat! Var lite buisy igår med matteplugg ända fram mot småtimmarna, men ibland måste man helt enkelt prioritera :P Nu är jag dock back in buisness med ett avklarat matteprov.


Idag drog då touren vidare till sin riktiga tävlingsarena dundrets skidstadion! Termometern hade lyckats hoppa upp några snäpp vilket iallafall mina tår var väldigt glada för, dom har ännu inte fått tillbaka sin vanliga färg efter gårdagens etapp. Inte för att dagens prövning bjöd på någon värmande sol, men vi är väl rätt härdade här uppe på landets nordligaste skidgymnasium. "Det ska va lite jävligt" som Håkke brukar säga. 


Direkt när jag klev ur bussen på skidstation kände jag att det var något speciellt i luften idag. Ansikterna var lite mer koncentrerade, uppvärmningarna lite mer avancerade, trafiken till toaletterna helt klart tätare. Det var garanterat beskedet om de ökade bonussekunderna som hade nått skidgymnasieeleverna. Idag på sprinten var det nämligen en hel minut som låg i potten för den som lyckades mästra sprintbanan på snabbaste sätt. Vi körde först en prolog där tiden hade stor betydelse i den totala tour-ställingen. Här skulle inget krut sparas! Efter prologen körde vi semifinaler där de två bästa gick vidare till a-final och de övriga till b-final. Det är en riktigt bra sprintbana på dundret och bonussekunderna kunde delas ut efter rättvisa och utslagsgivande heat! Tävlingarna genomfördes nästan helt utan kompikationer, enda undantaget är de som drog en "facefront" och fick smaka på dundret-snön. Men det är en del som tillhör sprinten, surt såklart men det bara tugga snön och mata vidare! Som den drabbade också gjorde och vann b-finalen! :)


Har fått klart för mig idag att jag behöver jobba på min 2:ans växel. Tack Jennie för att du fick mig att inse det!


Grattis säger vi till Jennie och Jim som kammade hem allra flest av de åtråvärda bonussekunderna!


Nej nu är det facefront i sängen som gäller : ) Imorrn är det vilodag från toruren innan finalclimb på torsdag!  


Peeace 

Soffi


sry empi, men lovar att du kommer få din bild nån dag =)


3 dagar kvar...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards